JAPONSKO PRO MILOVNÍKY ŽELEZNIC, TECHNIKY A BIZARNOSTÍ

Typ zájezdu: Exotický
Počet dnů: 18
Náročnost: lehká-střední
Strava: Snídaně
Destinace: Japonsko

Termíny zájezdu

Termín Č. zájezdu Cena
31.05. - 17.06. 2020
1041
85 990
Zájezd již proběhl
31.05. - 17.06. 2021
1042
91 890
Rezervovat

Popis

Zájezd pro všechny, kteří mají rádi vláčky, techniku, architekturu, ale i další aspekty japonské civilizace, včetně kulinářství a zábavy. Kontrasty nejvyspělejších technologií a nejnovějších trendů se staletými zvyky a tradicemi, upjatého a seriózního běžného chování s někdy až bláznivými a úletovými formami trávení volného času vás v této zemi nikdy nepřestanou překvapovat… Japonsko křížem krážem po všech hlavních ostrovech od severu k jihu a po obou pobřežích. Z devíti linek šinkansenu jich projedete sedm. Odvážná a velkorysá moderní architektura i některé z nejnavštěvovanějších historických památek, temné připomínky 2. světové války i blyštivá robotí show a mnoho, mnoho dalšího.

Program zájezdu

1.-3.den: Praha – Tokio – Hakodate. 

Let do Tokia. První jízda šinkansenem Tóhoku z Tokia přes severní polovinu ostrova Honšú do Aomori a dále po nejnovější trati (Hokkaidó šinkansen – od jara 2016) dříve nejdelším tunelem na světě – Seikan (53 850 m) – pod mořem až na ostrov Hokkaidó. „Brána ostrova“ Hakodate: lanovkou na vyhlídku nad městem považovanou za jednu ze tří nejkrásnějších v Japonsku, rybí trhy s ochutnávkou syrových mořských ježků a dalších laskomin.

4.-5.den: Hakodate – Akita – Nagano. 

Šinkansenem pod Cugarským průlivem zpět na Honšú do Aomori. Odtud do Akity linkou Gono, tratí s údajně nejkrásnějšími výhledy v Japonsku, po pobřeží Japonského moře a pod horským pásmem Širakami (UNESCO). Koupání v termálech Furofuši na mořském pobřeží. Další pobřežní tratí pod horami do Akity. Odtud stejnojmennou linkou šinkansenu (Akita) do Morioky a dalšími šinkanseny tratí Tóhoku a Hokuriku do Japonských Alp. Dějiště ZOH 1998 Nagano: poutní chrám Zenkódži, hala Big Hat, kde naši hokejisté získali zlato (vzpomínáte?).

6.-7.den: Nagano – Kanazawa – Ósaka. 

Jedinečný horský park Džigokudani jaenkóen, kde se opice koupou v termálních bazéncích pod tisíci obřích japonských cedrů. Po čerstvě prodloužené lince šinkansenu Hokuriku (otevřené v březnu 2015) z Japonských Alp do malebné Kanazawy: vyhlášená zahrada Kenrokuen – jedna ze tří nejkrásnějších v Japonsku, hrad s parkem, historická čtvrť Nagamači se samurajskými domy a zahradami, zábavní čtvrť s domem gejš Šimy. Přejezd na jižní pobřeží do Ósaky.

8.-9.den: Ósaka, Kjóto. 

Velkoměsto byznysu a jídla – Ósaka: neobvyklý mrakodrap Sky Building, neonový bulvár Dótombori. Kaijúkan – jedno z největších a nejkrásnějších mořských akvárií na světě. Návštěva infocentra a vyhlídka z mostu Akaši-Kaikjó, nejdelšího visutého mostu na světě (vzdálenost 1991 m mezi pylony). Historická metropole Kjóto: Zlatý pavilon, magická svatyně tisíců torií Fušimi Inari, muzeum parních lokomotiv, pro zájemce muzeum komiksů manga aj.

10.den: Ósaka – Kagošima. 

Šinkansenem Sanyó přes západní Honšú a celý ostrov Kjúšú na úplný jih souostroví. Město „posledního samuraje“ Saigó Takamoriho a „Japonská Neapol“ – Kagošima. Lodí na (polo)ostrov Sakuradžimu s nejaktivnější sopkou Japonska. Procházka po lávou pohřbeném ostrově Torišima, vyhlídka na vulkány, sopečné muzeum, koupání.

11.den: Kagošima – Kitakjúšú – Šimonoseki. 

Přejezd šinkansenem na sever Kjúšú do konurbace Kitakjúšú, složené mj. z Kokury – původního cíle atomové bomby na Nagasaki, historického přístavu Modžikó aj. Přechod podmořským pěším tunelem Kanmon (780 m dlouhý) mezi Kjúšú a Honšú. Rybářský přístav Šimonoseki na nejzápadnější výspě Honšú – po celém Japonsku proslavený jako „hlavní město“ legendárních čtverzubců fugu. Možnost ochutnávky této delikatesy pro odvážné v rybích jídelnách v okolí přístavu.

12.-13.den: Šimonoseki – Hirošima – Kure – Kóbe. 

Rychlolodí zpět přes Kanmonskou úžinu na Kjúšú. Šinkansenem Sanyó do Hirošimy: Muzeum a dóm A-bomby, Mírový park. Přístav Kure, kde byly spuštěny na vodu největší a nejlépe vyzbrojené bitevní lodě v historii lidstva: muzea ponorky Akišio a bitevní lodě Jamato v měřítku 1:10. Zázrak moderní techniky – 13,1 km dlouhý systém mostů Seto-Ohaši spojující ostrovy Honšú a Šikoku.

14.den: Kóbe – Nagoja – Tokio. 

Přes Ósaku (přestup na první vysokorychlostní trať na světě – Tókaidó, od r. 1964) do Nagoji: unikátní muzeum vlaků s vystavenými exponáty japonských lokomotiv a souprav od počátku až po budoucnost včetně šinkansenů a maglevu, trenažér jízdy maglevem v 500 km/h. Přejezd šinkansenem Hikari zpět do Tokia.

15.den: Mišima, Jamanaši. 

Přejezd pod sopku Fudži (3776 m). Mišima: Za příhodného počasí procházka na místo, odkud se fotí slavné obrázky jedoucího šinkansenu pod kuželem Fudži, ikonický symbol Japonska. Jamanaši: návštěvnické centrum zkušebního okruhu maglevu.

16.-18.den: Jokohama, Tokio – Praha. 

Přístav Jokohama: vyhlídka z Landmark Tower (296 m), druhého nejvyššího mrakodrapu Japonska, Čtvrť 21. století se zábavním parkem, obří modelové železniční kolejiště (1200 m). Největší megapole světa Tokio (cca 40 mil. obyvatel): Asakusa – chrám Sensódži, Nebeský strom – nejvyšší věž a druhá nejvyšší stavba světa – (634 m) z r. 2012. Vyhlídka z budovy WTC na centrum Tokia a šinkanseny pod ní. Monorailem na Odaibu – ostrov oddechu, zábavy a nákupů: Socha svobody nad Tokijským zálivem, možnost návštěvy Miraikanu – muzea nově vznikající vědy s humanoidními roboty, Toyota Mega Web se simulátory nejnovějších aut aj. „Elektrické město” Akihabara. Mrakodrapy v Šindžuku, vyhlídka na Tokio z Metropolitní radnice (243 m), neustále živá čtvrť barů, jídelen, divadel a „červených luceren“ Kabuki-čó. Možnost návštěvy Robotí restaurace s nezapomenutelnou bláznivou show. Odlet domů.

Délka tras:
letadlem 20 000 km, po zemi (téměř výhradně vlaky) 7800 km, pěšky 8x 4-8 km (volitelně)
Počasí:
vzduch 25-30 °C
Nástupní místo:
Praha
V ceně je zahrnuto:
Doprava. Lanovka na vyhlídku nad Hakodate. Ubytování a snídaně. Český průvodce, zdravotní připojištění, informační materiály a DPH. Doprava: Letecká včetně tax a poplatků, po trase vlaky (převážně vysokorychlostními expresy šinkansen), autobusy a MHD, monorail na Odaibu, trajekt na Sakuradžimu, rychloloď z Honšú na Kjúšú. Ubytování: 16x tzv. business hotely (cca 2-3*) - 2-lůžkové pokoje s příslušenstvím a klimatizací - evropský styl. 1-lůžkový pokoj za příplatek - 1041: 13 600 Kč (16x), 1042: 14 700 Kč (16x). Strava: 16x snídaně (na japonský způsob).
Doprava:
Letecká včetně tax a poplatků, po trase vlaky (převážně vysokorychlostními expresy šinkansen), autobusy a MHD, monorail na Odaibu, trajekt na Sakuradžimu, rychloloď z Honšú na Kjúšú.
Ubytování:
16x tzv. business hotely (cca 2-3*) - 2-lůžkové pokoje s příslušenstvím a klimatizací - evropský styl. 1-lůžkový pokoj za příplatek - 1041: 13 600 Kč (16x), 1042: 14 700 Kč (16x).
Strava:
16x snídaně (na japonský způsob).

Mapa

Mapa - 1041/JAPONSKO PRO MILOVNÍKY ŽELEZNIC, TECHNIKY A BIZARNOSTÍ

Hodnocení

Jméno: Jiří Charvát

Hodnocení zájezdu: Vážený pane řediteli,

chtěl bych vám touto cestou velmi poděkovat za nádherný zájezd do Japonska pro milovníky železnic. Nejsem žádným milovníkem železnic, chtěl jsem poznat Japonsko a volil jsem z vaší nabídky tu, která mi umožňovala poznat všechny hlavní ostrovy a byla pro mne cenově dostupná. A skutečně mohu říci, že mé očekávání bylo naprosto naplněno a překonáno.
Projeli jsme celé Japonsko, navštívili jsme všechna jeho velká města. Seznámili jsme se s jeho bohatou historií. Šinkanseny a vlaky jsme najezdili téměř 7.000 km. Měli jsme příjemné ubytování. Ale to hlavní, proč se nám ten zájezd líbil, byla naše průvodkyně Hanka Dušáková. Navštívil jsem více jak 100 zemí světa a všechny kontinenty včetně Antarktidy a myslím, že mohu porovnávat. Ale člověka tak fundovaného, který znal dokonale tak velkou zemi ve všech oblastech a detailech, jsem dosud nepotkal.
Hanka nás v krátké době seznámila s životem a problémy obyvatel, dokonale se orientovala v bludišti velkých měst, geografii, historii, ekonomice i technice. Ukázala nám japonskou přírodu, zemědělské produkty, typická jídla a nápoje, lidové slavnosti, zvyky a zásady buddhistického a šintoistického náboženství. Denně na nás chrlila nové a nové informace, které jsme ani nestačili vstřebávat. Cestu měla dokonale připravenou, neměli jsme žádné ztrátové časy. Všechno na sebe navazovalo i vzhledem k nutnosti změny plánu kvůli počasí. Díky ní jsme skutečně v krátké době poznali tuto velkou zemi s bohatou historií.

Ještě jednou Vám a Vaší cestovní kanceláři děkuji a vyřiďte i mé poděkování Hance Dušákové.

Hodnocení práce CK: 95%
Hodnocení práce průvodce: Excelentní!


Jméno: Rudolf Wunderlich

Hodnocení zájezdu: Dobrý den,

byl jsem s Vaší CK na zájezdu Japonsko pro milovníky železnic, techniky a bizarností 31.5 – 17.6. Chci Vám poděkovat za dokonale organizovaný zájezd, který plně splnil moje očekávání a ještě jsem se dozvěděl mnoho nového. Hlavně chci poděkovat naší průvodkyni Haně Dušákové, která vše bezvadně zorganizovala a zařídila. Má výborné znalosti dějin Japonska a na každou otázku znala odpověď. Už jsem kousek světa procestoval ale tohle bylo zatím nejlepší.

Ještě jednou díky.

Hodnocení práce CK: 95%
Hodnocení práce průvodce: Excelentní!

Podobné zájezdy

Zeptejte se nás

Cestovní kancelář Nomád - katalog

Katalog 2020

Připravili jsme pro Vás katalog zájezdů 2020.

Katalog si můžete prohlédnout online nebo si stáhnout do počítače nebo Vám zašleme katalog poštou. Stačí vyplnit jednoduchý online formulář.