JAK CESTUJEME

PRAKTICKÉ INFORMACE

Níže jsou praktické informace, upozornění a postupy pro přihlášení, platbu atd. a obecné informace k zájezdům, prodávaných cestovní agenturou K.C. NOMÁD s.r.o. (dále jen KC ). Tyto informace nenahrazují Všeobecné smluvní podmínky (VOP), které najdete u pořádající cestovní kanceláře a které tvoří součást Smlouvy o zájezdu (dále jen SOZ) s pořádající cestovní kanceláře (dále jen CK). Některé praktické odpovědi najdete také v často kladených otázkách, označených jako FAQ na www.nomad.cz.

1. PROGRAM:

Program zájezdů je uveden u jednotlivých zájezdů v katalogu. CK upozorňuje zákazníka, že zvláště u exotických zájezdů je vyšší pravděpodobnost úprav programu, vynucených nepředvídatelnými událostmi, kdy CK program a podmínky zájezdu může upravit. CK nesmí změnit zásadní charakter a hlavní rozsah služeb bez dohody se zákazníkem. CK neručí za nepříznivé následky přírodních, politických, civilních, dopravních a dalších událostí a stavů, které nemůže ovlivnit. Výlohy a škody zákazníků vzniklé z těchto případů cestovní kancelář nehradí. Fotografie, použité v katalogu, na www.nomad.cz a při propagaci jsou pouze ilustrační a nejsou součástí programu zájezdu.

2. TERMÍN A CENA:

Termíny a ceny zájezdů jsou uvedeny u programů jednotlivých zájezdů v katalogu (na www.nomad.cz). Termín odjezdu zájezdu může CK oproti katalogu změnit jen v případě posunu letenek či trajektů dodávající společností, a to maximálně o 1 den. Program leteckého zájezdu začíná a končí v cílové zemi. Cenu zájezdu může CK jednostranně zvýšit jen v případě, že dojde ke zvýšení vstupních cen za dopravu, pohonných hmot, daní a poplatků, nebo směnného kursu české koruny. V případě změn okamžitě informuje zákazníka v informačním dopise. Obdobně může dojít k snížení ceny. Z cen uvedených v katalogu poskytuje KC tyto slevy:

3. SLEVY

poskytujeme v r. 2024 ve výši dle slev, uváděných pořádající CK.

4. PŘIHLÁŠENÍ A PLATBA:

Zákazník se může přihlásit poštou přihláškou na adrese K.C. Nomád s.r.o., Sklené nad Oslavou 96, 591 01 Žďár nad Sázavou nebo na www.nomad.cz, či telefonicky: 566 623 642, nebo po předchozí domluvě v provozovně či pobočce naší kanceláře, nebo e-mailem na adrese: info@nomad.cz. Přihlášku lze vyplnit i pro více osob. Za smluvní závazky dalších přihlášených ručí objednatel jako za své vlastní. Po obdržení přihlášky zašle KC ve dvou kopiích návrh smlouvy SOZ spolu se složenkou pro zaplacení zálohy a dokladem o pojištění pořádající CK. Záloha je dána CK, obvykle: 33% z ceny zájezdu + případně cena zdravotního připojištění a musí být zaplacena do 14 dnů (u zájezdů s cenou nad 122 000 Kč je jednotná záloha ve výši 40 000 Kč + případné komplexní připojištění), jinak CK postoupí místo v zájezdu náhradníkům. Současně zákazník pošle zpět CK jedenkrát podepsanou cestovní smlouvu. Zbylou část ceny je třeba zaplatit nejpozději 3 týdny před odjezdem. Pro tuto platbu zašle CK složenku či údaje pro platbu převodem spolu s informačním dopisem, zpravidla 3 týdny před odjezdem, nejpozději 1 týden před odjezdem. Ve všech případech rozhoduje datum odeslání. Platby lze též provádět na účet K.C. Nomád. Zákazník se musí prokázat dokladem o zaplacení při nástupu na zájezd. Zákazník si není vědom žádných závažných onemocnění, ohrožujících jeho účast na zájezdu a souhlasí s poskytnutím a zpracováním osobních údajů, nutných pro evidenci CK v souladu se zákonem č.101/2000 Sb., zařazením do databáze zákazníků CK a využitím těchto dat pro zajištění služeb (pojištění, letenek, víz atd.) a zasíláním katalogů zájezdů na další roky. Současně si uvědomuje svou povinnost mít do zemí, které to vyžadují – očkování, či test např. na COVID-19 atd.

5. ZRUŠENÍ:

Zrušení zájezdu ze strany CK může nastat při nedostatečné obsazenosti, při nevyhnutelných a mimořádných okolnostech či porušení některé povinnosti zákazníkem. Pokud není zákazník schopen prokázat zaplacenost ceny zájezdu, či nemá předepsané doklady, očkování, test na nemoc, víza atd, může CK při odjezdu odstoupit od cestovní smlouvy se zákazníkem bez náhrady. V případě nedostatečné obsazenosti (obvykle: pod 6 os. na letecký a 28 os. na bus zájezd) CK neprodleně informuje zákazníka nejpozději 20 dní (7 dní pro zájezdy na 2-6 dní) před odjezdem a vrátí zákazníkům všechny platby na tento zájezd na účet, ze kterého přišly, pokud se nedohodnou jinak. Zároveň zákazník nemá právo na žádné další náhrady.

6. ODSTOUPENÍ ZÁKAZNÍKA OD SMLOUVY:

Zákazník (se souhlasem CK) může vyslat náhradníka, pokud to písemně sdělí CK spolu s prohlášením o přistoupení náhradníka a poté souhlasí s náklady na toto postoupení, jak je CK vyčíslí. Pokud tento náhradník splňuje podmínky zájezdu (má víza atd.) a pokud poté CK souhlasí, že náhradník splňuje všechny podmínky účasti na zájezdu, stává se tento novým zákazníkem. Zákazník je oprávněn před zahájením zájezdu (nejlépe písemně) zrušit svou smlouvu SOZ s CK. CK vrátí zákazníkovi po odhlášení zaplacenou částku po odečtení prokazatelně vynaložených nákladů (storno letenky a dalších služeb), minimálně ve výši paušálních stornopoplatků v procentech z katalogové ceny zájezdu včetně objednaných doplňkových služeb (doporučujeme přikoupit si zdravotní připojištění a pojištění storna).

Stornopoplatky jsou určeny SOZ pořádající CK. Obvyklé stornopoplatky jsou:

  • odhlášení dříve než 70 dní ………… 25%
  • 70 – 30 dní před odjezdem ………… 35%
  • 29 – 15 dní před odjezdem ………… 55%
  • 14 – 5 dní před odjezdem ………….. 75%
  • 4 dny před až den odjezdu ……….. 100%

Totéž platí při nedostavení se k odjezdu, nebo když zákazník nemá při odjezdu platné a úplné cestovní doklady, očkování (či neobdržel vízum, test, či další povinné věci), doklad o zaplacení či předepsané vybavení, či není schopen jinak fyzicky zájezd absolvovat.

7. SJEDNANÉ SLUŽBY:

jsou uvedeny u každého zájezdu a konkretizovány v SOZ a na www.nomad.cz. Služby většinou zahrnují dopravu, ubytování, vyjmenovaná jídla, zdravotní připojištění, průvodce, mapky měst a tras, případně víza platná pro občany ČR (a jejich vyřízení), trajekty, letenky a letištní taxy (přesné služby jsou vždy uvedeny u zájezdu). Ceny volitelných výletů, vstupů a dalších služeb, které nejsou v ceně zájezdu, jsou odhadnuté v katalogu nebo na www.nomad.cz. Cena zájezdu CK obsahuje daň z přidané hodnoty. Tyto služby a cenu zájezdu může CK upravit v informačním dopise a smlouvě SOZ, pokud je to nezbytné a neovlivní to dříve dohodnutý charakter zájezdu. Pokud dojde k rozsáhlejší změně (obvykle změna data odjezdu o více než 1 den, změna ceny o více než 8%, výrazná změna programu) ovlivňující charakter zájezdu, má zákazník právo bez odkladu od smlouvy písemně odstoupit bez stornopoplatku do 5 dnů od oznámení.

8. REKLAMACE:

Obvykle platí: pokud nedojde po odjezdu k řádnému plnění významného podílu dohodnutých služeb, či nebude CK schopna tyto služby zajistit, provede vhodná alternativní opatření, za která nebude vyžadovat další platby a tam, kde se sníží kvalita nebo rozsah služeb, poskytne zákazníkovi náhradu odpovídající rozdílu mezi nabídnutou a uskutečněnou službou. Náhrady plynoucí z ušlého času ve výše uvedeném případě CK nehradí. Reklamaci vady zájezdu či neposkytnuté služby musí zákazník uplatnit bezodkladně. Nejlépe sdělit zástupci CK na místě a při nevyřešení reklamace kontaktovat CK. Poté písemně nejlépe doporučeným dopisem do CK do 1 měsíce po skončení zájezdu. Pozdější reklamace bude CK chápat jako neuplatněné bez zbytečného odkladu. Při exotických cestách si CK vyhrazuje právo změny programu na trase a pořadí navštívených míst a na změny trasy vynucené objektivními okolnostmi.

9. DOPRAVA:

Pokud není uvedeno jinak, jezdí CK na jih většinou autobusy s klimatizací. Na leteckých zájezdech je většinou v ceně přeprava po trase v rámci programu, ne ve volném čase. Kabina na trajektu nebývá v ceně zájezdu, není-li uvedeno jinak. CK neručí za případná zpoždění letu ani škody z nich.

10. UBYTOVÁNÍ:

U každého zájezdu je uveden počet nocí a druh ubytování (chatky, apartmány, hotely aj.). Pokud jsou uvedeny hotely, jedná se o hotely nižší a turistické kategorie. U vyšších kategorií uvádíme konkrétní počet hvězdiček, odpovídající obecnějšímu standardu, jelikož tato specifikace v exotických zemích není jednotná.

11. JÍDLO:

Počet a typ jídel je u každého zájezdu uveden v kolonce „v ceně je“. Bývá součástí ubytování (často tedy není u nočních přejezdů, přeletů atd.) Na cestu autobusem při polopenzi (polní kuchyně) vezeme s sebou většinou jídlo či balíček pro přípravu snídaní a obědů, nebo večeří, které připravuje náš kuchař v polní kuchyni (zde zapůjčíme plastovou misku a hrnek). V ceně neuvedená jídla jsou z Vašich vlastních zásob, nebo ve Vaší režii (se zajištěním může pomoci průvodce).

12. PRŮVODCE:

Činnost průvodce popisuje CK. Obvykle po dobu zájezdu busem či od příletu plní průvodce funkci organizační (naviguje řidiče, zajišťuje noclehy) a informuje o zajímavostech projížděných míst a zemí. Organizuje krátké procházky kolem nejzajímavějších míst se stručným výkladem, dovolí-li to místní zákony nebo benevolence místních strážců zákona. Služby místních průvodců nebývají v ceně zájezdu (pokud není uvedeno jinak) a rádi Vám je v CK zprostředkují.

13. CO NA CESTU:

V informačním dopise od CK většinou najdete seznam nutného a doporučeného vybavení na zájezd. Doporučuje se pláštěnka, baterka, větrovka s kapucí, čepice na uši, rukavice, plavky, krém na opalování, klobouk proti slunci, sluneční brýle, osobní léky, láhev na vodu. Pro cyklistické zájezdy navíc: silniční, horské, trekové nebo crossové kolo (doporučený typ u zájezdu) v bezvadném stavu, cyklistické oblečení letní a do chladu, rezervní galusky nebo pláště a náhradní díly na kolo (lanka, přehazovačka, paprsky aj.) a cyklistická přilba. Do hor: teplé oblečení, pohorky, lehký vařič, fotoaparát, mapy a průvodce. Elektrokolo na cyklistický zájezd hlaste současně s přihláškou.

14. ODJEZDY:

Odjezd autobusu bývá obvykle z Prahy, Brna a dalších měst (uvedeno u zájezdů). Sedadlo v autobuse si obvykle můžete rezervovat při přihlášení. Požadavkům se pokusí CK většinou vyhovět podle pořadí přihlášek. Přesná místa a časy odjezdů budou uvedena v informačním dopisu. Při větším počtu účastníků z některé oblasti může CK po dohodě zajistit dopravu k vhodnému místu odjezdu. Sraz účastníků leteckých zájezdů bývá v Praze nebo na jiném nástupním místě (uvedeno u zájezdu) vhodném pro přesun na letiště. Využijte levnější parkování na letišti: www.ParkovaniR7.cz, tel: 737 309 429.

15. PŘÍJEZDY:

Bývají do uvedených míst v katalogu většinou do 20 hodin (přesněji v informacích CK). Místa příjezdů nemusí být shodná s odjezdy a budou uvedena v informačním dopisu. Pokud místa či časy budete chtít znát dříve, rádi Vám je sdělíme v CK. Jiné zastávky budou uvedeny v informačním dopisu.

16. KAPESNÉ:

Vstupné při exkurzích, do areálů památek, národních parků, muzeí, galerií, koupališť apod. většinou není v ceně zájezdu. O rozumné výši kapesného na vstupy atd. Vás bude CK informovat v informačním dopisu.

17. POVINNÁ VÝMĚNA:

Je vyžadována v některých (mimoevropských) zemích. Tato částka není v ceně zájezdu a zákazník jí musí být při vjezdu do příslušné země vybaven. Na možnost odpuštění této výměny se nelze spolehnout (www.mzv.cz).

18. CESTOVNÍ DOKLADY A VÍZA:

Pro všechny zájezdy doporučujeme cestovní pas (mimo EU vždy), možná i očkovací průkaz, na exotické zájezdy biometrický pas. Zkontrolujte si jeho platnost, která je dle podmínek navštívených zemí obvykle 6 měsíců po návratu a dosti volných stran! Pro všechny cesty je nutný pas i pro děti do 15 let. Jméno, uvedené pro letenku ve smlouvě či na přihlášce, se musí shodovat se jménem v pase! CK neodpovídá za škody zaviněné neudělením víza, odmítnutím vstupu do země, či nepoužitelným dokladem. V současné době mohou některé země požadovat potvrzení o testu či očkování na COVID-19, které jsou pak povinností zákazníka.

19. LÉKAŘSKÉ ZAJIŠTĚNÍ:

Běžné osobní léky by měl mít zákazník s sebou. Před odjezdem doporučujeme preventivní prohlídku u zubaře a svého lékaře. O doporučeném očkování a údajích o zdravotních požadavcích cílových zemí se můžete informovat v CK či na našem webu, nebo na: www.ockovacicentrum.cz. Podrobnosti a aktuální informace nejlépe sdělí Krajská hygienická stanice. Budeme Vás informovat v informačním dopisu. CK neručí za zcizení věcí, ke kterému by došlo mimo uzavřený prostor kufrů autobusu, či letu. Zákazník jezdí vždy na vlastní nebezpečí a CK doporučuje před zájezdem uzavřít ZDRAVOTNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ a POJIŠTENÍ PROTI COVID-19, či horské pojištění www.edelweiss.cz. KC upozorňuje, že zájezdy CK nebývají vhodné pro osoby s omezenou schopností pohybu.

20. POČASÍ:

je údaj, který najdete u většiny zájezdů v našem programu. „Vzduch” znamená průměrné nejvyšší denní teploty v době zájezdu. „Voda” znamená průměrnou teplotu vody v době zájezdu. Zájezdy v létě na jih doporučujeme zvážit osobám se srdečními a dýchacími potížemi.

21. INFORMAČNÍ DOPIS:

dostanete zpravidla 3 týdny před odjezdem (nejméně 7 dní) – podrobněji v podmínkách CK – jinak kontaktujte CK. Bude v něm upřesněný program, přesná místa a časy odjezdů a předpokládaných příjezdů, výzva k zaplacení zbytku ceny a rady na cestu (kapesné, co na cestu zabalit, očkování atd).

22. DĚTI:

do 16 let (u cyklistických zájezdů do 18 let) se mohou zúčastnit jen v doprovodu zákonného zástupce, do 18 let s písemným souhlasem zákonného zástupce. Slevu pro děti najdete případně uvedenou u zájezdu CK.

23. POVINNÉ POJIŠTĚNÍ PROTI ÚPADKU CK:

kontrolujeme, že pořádající CK mají sjednané dle zákona č.159/99 Sb. Oznámení pojistné události může zákazník učinit v případě krachu CK, do 3 měsíců od vzniku škodné události na stránkách dané pojišťovny, nebo naším prostřednictvím.

24. ZDRAVOTNÍ PŘIPOJIŠTěNÍ:

V ceně zájezdů (pokud není uvedeno jinak) bývá základní „zdravotní připojištění“. Konkrétní pojištění, které je v ceně daného zájezdu a které je doporučeno případně dokoupit najdete přímo u konkrétního zájezdu. Doporučujeme přikoupení pojištění proti COVID-19,

25. ZDRAVOTNÍ PŘIPOJIŠTĚNÍ S PŘIPOJIŠTĚNÍM STORNA:

si můžete přikoupit JEN SOUČASNĚ S PŘIHLÁŠENÍM NA ZÁJEZD A UHRADIT SOUČASNĚ SE ZÁLOHOU!

Zeptejte se nás

Cestovní kancelář Nomád - katalog

Katalog 2022: jako inspirace pro ZÁJEZDY NA ZAKÁZKU

Zde je katalog zájezdů 2022 ke stažení.

Katalog si můžete prohlédnout online zde nebo si stáhnout do počítače. Zájezdy z tohoto katalogu můžeme připravit SKUPINĚ ZÁJEMCŮ NA ZAKÁZKU.